Precis som tidigare är det Varberg kommun som har uppdraget att göra sandupptagningen i Veddige.
Varbergs kommun har några egna maskiner men hyr också in extra entreprenörer för att få det att inte ska dra ut allt för långt i tid.
Förra året fick vi det gjort ganska tidigt, i år har vi inte fått någon planering presenterad för oss än.
För den som är intresserad kan man läsa mer på kommunens hemsida via den här länken. Sandupptagning
Styrelsen
